Ja, da er sykkel treningen kommet godt i gang og jeg begynner å få noen turer med gliset mitt, du verden for en deilig følelse det er å kjenne at jeg orker mer og mer for hver gang jeg er ute på turer.
Planene om lengre turer er under planlegging.Nå prøver jeg å få til et par turer i uka, samtidig forsøker jeg å holde ut lengre og lengre på de turene jeg tar, det vises på loggene fra Endomondo som jeg forsøker å bruke hver gang jeg er ute på turer for å se litt statestikk på fremgangen.
De siste turene har vært på rundt 3 mil, da syklet jeg hjemmefra til Kristiansand via øst siden av Otra, igjennom sentrum og hjem igjen via setesdalsveien på vest siden av Otra, det gir meg variert men grei strekning å begynne på.
På sletter klarer jeg å holde en hastighet på ca 20-23, noe raskere enn det da begynner venstrebeinet mitt å hoppe ut av synk og sparker i mot/fra på feil tidspunkt, men dette er nok noe jeg med toiden vil klare å få trent opp bare musklene blir vandt til hurtigere bevegelser igjen.
Jeg har flere bakker i nærheten for å trene på bakker, og det får jeg ta litt sånn innimellom, først må jeg få trent opp beinet til å takle hurtigere sykling og øke kapasiteten i lengre strekk av gangen uten motoren.
Resultatet så langt er jeg fornøyd med, men mere trengs så treningen kommer til å fortsette, og snart er det ferietid, og jeg drømmer om noen dager ved Göta kanal å sykle der.. ser flott ut på bilder 🙂
Med Gekkoen fra HP Velotechnik og hjelpemotoren fra Bionx så har det blitt en ny start på en ny tilværelse med mere aktivitet enn tidligere. Det som er enda mer positivt er slike kommentarer som dattera mi kom med en dag vi var ute å syklet.. «det er så gøy å sykle sammen med deg» slikt varmer et pappahjerte.. Gjett om det skal bli mange slike turer i tiden fremover. Håper vi kan få mange turer i årene som kommer.
Jeg er kommet til det punktet at når jeg parkerer sykkelen i garasjen, så gleder jeg meg allerede til neste tur.
Eneste som er litt vrient foreløpig er at jeg klarer ikke å få sykkelen inn i bilen på egenhånd, jeg trenger fortsatt hjelp til å løfte den, det må jeg finne en løsning på slik at jeg kan ta med meg sykkelen og ta litt turer i nye omgivelser av og til. men det finner jeg nok ut av også.
Her er logger fra endomondo 😉 Etterhvert kan det nok bli mange slike logger her, men morsomt å se tilbake på 🙂
Batteriet holder ca 30km om jeg ikke bruker det på 100% for mye, og husker å sette på lading i nedover bakke, dette er noe jeg ønsker å gjøre noe med slik at jeg kan få meg litt lengre turer uten å være bekymret for å gå tom for strøm.
Batteriet på sykkelen er på 26V med 6.6AH, jeg har sett på nettet at jeg kan få tak i et 24V batteri med 10AH, det vil gi meg ca 30% lengre rekkevidde, dvs 4 mil, og da med 2 batterier så får jeg en rekkevidde på 7 mil, og selvsagt enda lengre om jeg bruker mindre kraft til hjelp ved sykling, og er jeg i områder med nedoverbakker kan jeg tjene inn litt strøm ved å sette den i lademodus.. 😉 dette vil nok også bli enda bedre når jeg får mer styrke i beina. uansett kan det være greit med 2 batterier når jeg neste år skal sykle fra Eidsvoll til Oslo
Jeg er utrolig glad for denne muligheten for at jeg igjen kan sykle. Tusen takk til absolutt alle som var involvert i saken når jeg fikk overlevert sykkelen hos Atea, og ikke minst Intersport i Kr.sand som hjalp til med hjelm, sko og tilhenger til meg. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan få takket dere nok, men dette er noe som gir meg en så stor glede at den gleden tas sammen med hele familien.. Tusen takk.
Jeg er fortsatt i skyene og får ikke syklet nok 😉
Jeg forsøker å knipse litt bilder når jeg er ute å sykler, her er noen bilder fra turer, av sykkelen osv, og flere kommer…

