Min drøm blir til virkelighet.

sykkel_alleDette må være en av de beste dagene i midt liv, drømmen min om å kunne sykle sammen med kona og barna mine ble virkelighet.

Helt siden hjerneblødningen har jeg tenkt på og grublet på dette med å være med barna på aktiviteter.gekko e-trike_600x384
i dag ble jeg overrasket med en gave som hele familien vil ha stor glede av, en sitte/ligge-sykkel med 3 hjul og hjelpemotor.

2014-02-18 18.05.39Jeg hadde sett sykkelen på nettet og forhørte meg om den, men den var dessverre alt for kostbar for vår økonomi, så jeg søkte om legater til støtte og ventet i grunn svar på søknaden.
I stedenfor hadde mine supre kollegaer sjekket rundt og Astri Pedersen fra «Hjerte for mennesker» trukket i tråder og organisert veldig i det skjulte.

Se & HørSå når jeg kom på jobb var lokalet fullt av folk fra NRK Sorlandet (http://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-soerlandet/dksl99021914/19-02-2014#t=8m45s), Se & Hør (trykk på bildet), og Fedrelandsvennen (www.fvn.no/lokalt/aust_agder/Freddys-forste-sykkeltur-pa-fire-ar-2558035.html)
I tillegg var Astri Pedersen, Dag Otto Lauritzen, og Trond Christoffersen fra Grimstad sykkelfestival der og sammen med Jan Veikko Granroth og overleverte de sykkelen til meg, jeg blir helt målløs, finner ikke de rette ordene hjerteformenneskerfor hvor mye dette betyr for meg og min familie.
Astri hadde også ordnet med stor blaudkake (marsipan kake)fra Dampen bakeri i Kr.Sand og et gavekort til et helgeopphold på Quality Hotell & Resort inkl måltider og innganger til dyreparken for oss hele familien. Astri er virkelig et menneske med stort og godt hjerte.

Jeg har til nå sittet på sidelinjen å sett på at andre har lært opp mine barn til ting, jeg har savnet det å være med de på dette.. «men du er der for de» sa alle. det er sikkert nok for barna, men ikke for meg, jeg vil mer enn å sitte på sidelinjen å se på, jeg vil være med de på aktiviteter sli andre fedre kan, og det siste jeg vil er at mitt handicap skal hindre barna mine i å oppleve og gjøre ting de har lyst til.

2014-02-18 13.42.45Nå med denne sykkelen kan vi sammen ta turer, enten her hjemme i nærområdet, eller siden sykkelen også kan slåes sammen kan vi ta den med oss når vi er på tur med campingvogna og kan da utvide aktivitetene i ferien til sosiale turer sammen på syklene.

Jeg har også lovet meg bort litt, jeg har sagt ja til å stille opp i August på Grimstad sykkelfestival og sykle sammen med Thor Husovd, Dag Otto Lauritzen og div andre proff syklister, dette blir spennende..

I tillegg sa jeg ja til å stille opp for Atea under styrkeprøven i 2015 for strekningen Eidsvoll – Oslo.

Hvilket betyr beinhard trening fremover. men det er jo bare gøy 😉

2014-02-18 13.03.49Jeg fikk også gaver fra Dag Otto, en signert sykkel skjorte og boken hans om pågangsmot og vilje til å klare ting.
Vi kom vel frem til at jeg skulle lese igjennom å sjekke om det han hadde skrevet var rett 😉
Mange hadde sittet hjemme og ikke sett noen fremtid etter å ha blitt rammet slik du ble. Men du har vist en utrolig viljestyrke og ikke gitt opp, sa Dag Otto Lauritzen i sin tale under overrekkelsen.

Med seg hadde de også en hilsen fra Thor Hushovd til meg:


Tusen takk for de gode ord Thor, gleder meg til å sykle med deg i sommer.

Astri hadde også skrevet et dikt på kaken:

2014-02-18 12.44.00Kjære Freddy!
DU la deg ikke ned
sammn med oss ville du være med
DU tenkte på det gode livet
sammen med familien som er deg givet
DU er eksemplet som gjør oss spake
Håper hederskaken vil smake

Dette ble en stor dag for meg og min familie, det tar tid å fordøye alt dette, men gjett om vi gleder oss til våren og at vi kan sykle sammen 🙂

Hva som skjedde når jeg ble rammet kan du lese om her: den er skrevet av Bjørn Brage Kodvaag, han reddet livet mitt den dagen og reddet barna mine fra å vokse opp uten sin far. – http://wp.me/p1kLOF-n

2014-02-18 16.07.54 gekko e-trike_folded_600x384 2014-02-18 21.58.19 sykkel_alle

Må også få takke Jet Pak v/ Frida Kostøl som stilte opp og fikk fraktet sykkelen fra østlandet og ned til Kristiansand, tusen takk for hjelpen 🙂

Astri, det du har gjort for meg og min familie, er så stort at jeg finner ikke store nok ord til å beskrive hvor takknemlig jeg er, dette betyr alt for meg og min familie. Tusen hjertlig takk. 🙂

Tusen hjertlig takk til Atea og alle de som har vært med å trukket i trådene der, er helt satt ut av støtten jeg har fått, dette virkelig ER the place to be!
Gleder meg til å jobbe i Atea i mange år fremover, gleder meg til å gå på jobb og møte de supre kollegaene.

Takk til Dag Otto, og Trond Christoffersen fra Grimstad Sykkelfestival, var stort å møte deg i virkeligheten Dag Otto, og ble rørt av dine veltalende ord. og boka er jeg allerede i gang med å lese 😉

Og ikke minst, jeg må få takke Rehab Teamet i Vennesla med Kerstin Markwart i spissen, og Fysioterapaut Bernt Usterud ved Vennesla fys. institutt for et supert samarbeid i tiden som har gått siden slaget. Uten det gode samarbeidet hadde jeg nok ikke klart å komme meg så langt.
Jeg kommer til å løpe ned dørene på Vennesla treningssenter for trening og slite ut benken til Bernt i en stund til fremover.
Nå blir det mye sykling fremover også 🙂

DagbladetDagbladet2I ettertid har Dagbladet også skrevet om saken, noe som har gjort at jeg er blitt kontaktet av andre med slag som setter pris på at jeg står frem og viser at unge folk også får slag, det er ikke noe som er forbeholdt den eldre generasjonen.
Med dette så viser jeg også at livet går videre etter et slag, men samtidig vil jeg på det sterkeste anbefale dere andre om å ta helsa på alvor, ikke ta for lett på det.

Sjekk helsa med en «EU» kontroll hos legen en gang i året, du har alt å vinne på det.

Bardum AS
Sykkelen er levert av Bardum AS og har bistått med en super service i forbindelse med tilpassing av sykkel til meg, de har vært helt utrolig hyggelige. 🙂

Tusen hjertlig takk til alle involverte for å gjøre drømmen min til en virkelighet.

Jeg har verdens beste arbeidsplass:
Atea

2 kommentarer Legg til din

  1. Marthe sier:

    Hei. Nå har jeg vært hos din svigermor og drukket kaffe, fikk sett innslaget fra nyhetan også, så fint at du har fått sykkel, kos deg med sykkelturer med familien:) Hils så mye til Helle og barna. Hilsen Marthe (Naboen til Marianne)

    1. Freddy sier:

      Hei, takk for det, det skal bli mange gode turer fremover 🙂 hils svigermor så sees vi plutselig igjen 🙂

Legg igjen en kommentar